dinsdag 11 februari 2014

Kunst en Leven

Oosterbeekse School Revisited?

Nico Schulte. 12 landschappen. Krijt op papier 1981.
 
Ik woon in Arnhem. Sinds kort heb ik een atelier in Oosterbeek. Er ging een wereld voor mij open. Ik ontmoet er gepassioneerde kunstenaars, kunstliefhebbers en vrijwilligers die een geweldig kunstklimaat neerzetten. Kunst en leven lijken er op een vanzelfsprekende manier samen te gaan. Korte lijntjes en een directe respons op het beeldende werk, het is hartverwarmend. Scarabee en de Kunstkoepel doen er prachtig werk de beeldende kunst voor het publiek zichtbaar te maken. Voorwaarde is wel dat je als beeldend kunstenaar uit je zelfverzonnen wereldje stapt en je quasi-elitaire kunstplek verlaat. Mijn atelier bevindt zich in het atelierverzamelgebouw Ateliers Dennenkamp. De kunstenaars in dit gebouw participeren volop in het zichtbaar maken van hun professionele werk in de vorm van workshops, open dagen, kunstroutes, verkooptentoonstellingen, lokale en (inter-)nationale presentaties.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten