woensdag 19 februari 2014

Happy Fish

 Pulsen!

 
Happy Fish

Een plan om een ballet met vissen te maken door elektriciteit het water in te sturen en de vissen met het wisselend omkeren van de polen in de door mij de gewenste richting te sturen, heb ik nooit willen uitvoeren. Waarom eigenlijk niet?  Vele vissoorten hebben iets met elektriciteit, dat is bekend. Ze hebben een zoeklichtje, sensoren voor elektrische veldlijnen of ze geven je zelfs een elektrische schok. Ik heb slechts eenmaal op een bescheiden manier een aantal goudvissen in aquaria,  jawel geheel functioneel en vooral ook betekenisvol, als weerstanden in een zwakstroom circuitje van een organische radio gebruikt. Daar hadden de visjes geen last van. Je moet, was altijd mijn gedachte, uiterst terughoudend zijn zodat je het dierlijke leven niet beschadigt. We kennen de elektrovisserij al langer. Onlangs verscheen een bericht in de pers dat de Nederlandse “pulsvissers” met behulp van elektriciteit tweemaal zoveel platvis mogen vangen. “Ze trekken alleen maar even een beetje krom” zei een visser. De Nederlandse vissers die wachten op een pulsvergunning voor het vissen middels de duurzame pulstechniek kunnen nu snel met hun kotters met pulskorftuig aan de slag. Deze nieuwe methode schijnt veel milieuvriendelijker te zijn. Pulsen! Het mag weer, het is helemaal OKÉ. Misschien ga ik toch het vissenballet eens uitvoeren.

 
Not Happy Fish
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten