vrijdag 29 november 2013

Vulva

Vragen.

De aanleiding voor dit artikel is ingegeven door een aantal berichten die zomaar, gelijktijdig op mijn pad kwamen:

Allereerst was daar Radio Maria. Toen ik haar voor het eerst op een van mijn radio’s ontving dacht ik nog te maken te hebben met een obscure zender. Het conservatieve katholieke geluid liet ik gewillig op mij neerdalen, ja, zelfs intensiveerde ik de wonderlijke klanken van gebeden en gezangen die tot mij kwamen door meerdere van mijn radio’s in mijn atelier gelijktijdig op deze zender af te stemmen voor een echt surround effect.
Waarom deed ik dat eigenlijk?

Een paar dagen later ontving ik een mail van een kunstvriend met links naar de Vulva Christi:
http://rinkenijburg.blogspot.nl/2013/11/14.html  

Waarom las ik dat eigenlijk?

Vandaag zag ik bij de VPRO een aflevering van Metropolis gewijd aan de vagina.
Waarom bekeek ik dat eigenlijk?

Het zijn allemaal vragen. Zij raken het begrip perversiteit. Hoe verbind ik de antwoorden op al die vragen tot een zinvol geheel? Een ding weet ik zeker: De antwoorden zullen altijd vragen blijven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten