dinsdag 3 december 2013

Fallus

Het moet niet gekker worden. 

Uitnodiging tentoonstelling MMKA december 2013.
 
Het is een rare tijd. Zonder enige aankondiging belanden eerst volop vulva’s in mijn mailbox, daarna zijn het talloze fallussen en tegelijkertijd moet ik mij verhouden met Zwarte Piet. Hierboven staat als voorbeeld een uitnodiging van het MMKA. Hoe krijg ik dit allemaal persoonlijk en politiek- correct op orde? Gelukkig ontving ik op Facebook een uitnodiging voor een workshop naaktmodeltekenen. De hierbij getoonde afbeelding gaf mij weer enige structuur aan mijn verwarrende gedachten. Drie krachtige jongemannen in de nationale kleuren rood, wit en blauw tekenen energiek een vrouwelijk en een mannelijk model waarbij de man, zedig gekleed in een boxershort, knielt voor de zittende, naakte vrouw en haar verleidt met een trosje druiven. En zo hoort het.
Workshop in Lichtenvoorde 2013. 
 
   

1 opmerking:

  1. en, zoals mijn vrouw zou opmerken, de man heeft de broek aan en dan altijd maar raden wat erin zit. Geeft het bovenste kunstwerk daar voldoende antwoord op? Zo ja, dan is het geen kunst, kunst stelt slechts vragen, zoals naar de zittende vrouw, is zij gehuld in duizend zonden met haar vraag naar meer?? Gegroet, renéhugokijne

    BeantwoordenVerwijderen