donderdag 23 april 2015

Kunstgelden1

Houd de dief!

Koe.

Een organisatieadviseur die veel klust binnen de publieke sector, lees de overheid, vertelde mij dat de beeldende kunst niet veel meer voorstelt dan "een paar blikken opentrekken en daarbij een goed verhaal vertellen". Ik vond dat wel geinig. Enige kennis van of gevoel bij beeldende kunst kon ik verder niet bij deze persoon vaststellen of het moest de koeienkop zijn die sinds jaar en dag zijn woonhuis siert. Ik neem hem dat persoonlijk helemaal niet kwalijk totdat ik merkte dat het adviesbureau waaraan hij verbonden is ook adviezen geeft op het terrein van de kunst en de cultuur onder meer over de transitie van een hier niet met name te noemen kunstinstelling ter plaatse die op zichzelf al een miljoenen verspillende constructie is. Het leert mij dat wanneer er geld te verdienen is het ontbreken van enige compassie met de kunsten geen enkel beletsel vormt om de klus aan te nemen. Deze dubbelhartige houding kan alleen maar leiden tot hele dure en slechte adviezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten