vrijdag 1 augustus 2014

Grens (3)

Kunst of Gekte.

Beeldentuin Kröller-Müller Museum 31-07-2014. 

Vandaag even naar het Kröller-Müller Museum geweest . 'De Cirkel van Kleding', een installatie van Pet van de Luijtgaarden in de beeldentuin, is uitermate grappig en is een genot om te zien, zelfs ondanks de "linkse" boodschap in het werk met de altijd weer zo voorspelbare kritiek op de consumptiemaatschappij. Ik vergeef het de kunstenaar. Omdat de pointillist Seurat toch wel een beetje saai is, is er een programma bedacht onder de titel Studio Seurat om het geheel wat op te leuken met Meet & Greets & Performances. Niets vermoedend liep ik door de beeldentuin totdat ik aan de rand van een grasveld bij een van de bosschages een vreemde figuur tegenkwam. Geheel in het wit gekleed  bewoog hij zich nogal houterig en stootte daarbij klanken uit. Mijn eerste gedachte was dat ik met een gek te maken had. Toen ik later het programmafoldertje van Studio Seurat onder ogen kreeg  bedacht ik dat het wel eens een van de kunstenaars kon zijn. De grens tussen kunst en gekte is blijkbaar flinterdun. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten