zondag 24 februari 2013

Kijkplezier

De collectie De Heus-Zomer.


Ik zag in het altijd weer gezellige Laren de frisse en gevarieerde tentoonstelling COBRA TOT DUMAS met topwerken van Nederlandse hedendaagse kunstenaars uit de collectie De Heus-Zomer. Het belang van de particuliere collecties voor de beeldende kunst kan niet onderschat worden. Het was een genot om de zeer verschillende werkwijzen en opvattingen binnen de Nederlandse beeldende kunst in een groot panoramisch overzicht te ervaren. Ik ga graag naar het Singer Museum in Laren. Is het de zorgvuldige programmering, het aandachtige publiek of gewoon het kijkplezier dat mij iedere keer weer doet afreizen naar Laren? Of is het misschien mijn afkeer van al die pretentieuze thematentoonstellingen in veel andere musea? Het kon allemaal niet op, daar in Laren. Tijdens de zeer druk bezochte tentoonstelling maakte ik deze opnamen van een pianorecital die tegelijkertijd in een zaaltje naast de tentoonstelling plaats vond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten