donderdag 6 december 2012

Quickfruitchange

Marshallradio.



Zo’n 15 jaar geleden maakte ik analoge opnamen met een simpele Dubbel 8 filmcamera van een experiment. Ik had de ingang van mijn Marshall- versterker verbonden met een paar weerstanden en condensators, wat draad, groente en fruit. Mijn versterker begon op dat moment plotseling als een radio-ontvanger te werken. Toen ik dit organische materiaal verving, stemde mijn versterker af op een geheel andere zender. Op de een of andere manier lukte het mij om daarvan een RealAudio/RealVideo fragment te maken. De opnamekwaliteit is verre van perfect, maar laat wel de essentie zien en horen van een experiment in het atelier. Het schijnt dat sommige mensen geluiden horen die afkomstig zijn van radiozenders die hun holle kies als een ontvanger zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten