maandag 24 december 2012

Kunst ligt op straat

AVR


De vuilverbrander in Duiven is voor mij een belangrijke inspiratiebron. In mijn blog heb ik daar al eens eerder een artikel aan gewijd. Ik zal er nog vaak over schrijven. Ik maakte onlangs op een parkeerplaats aan de overzijde van de snelweg een foto van deze brander. Op de voorgrond is een bijzonder bouwsel te zien. Het kan zonder meer wedijveren met diverse abstracte kunstwerken die mij vanuit de geschiedenis van de beeldende kunst bekend zijn. Ik noem in dit verband Imi Knoebel en Piet Tuytel. Een goede beschouwer ziet dat hier geen enkele sprake is geweest van welke intentie dan ook om een kunstwerk te maken. Het (afval)materiaal is met een band samengepakt om tegenwicht te bieden aan een reclamedoek dat met rubberbandjes aan een ijzeren raam bevestigd is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten