donderdag 16 januari 2014

Leren van Dieren

Mijn kat Tommy.


Scvgbhnjy,,k,;;kjhjiuerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrbbhjyjkykmhhk,.lh/”||\dfertyhjyukioo;/xzdcbnhj,k.-]xdew azaert  2  6   6 6rfdrsfgrh cgb
Ben ik net bezig om een nieuw afgewogen bericht te maken voor mijn blog met een thema en een video, loopt mijn lieve kat over mijn toetsenbord. Zij wil aandacht om aangehaald te worden. De tekst die zij als spoor achterlaat in mijn Word bestand is volstrekt willekeurig. Toch heb ik voor even een moment de neiging om die tekst te lezen. Waarom doe ik dat? Is het omdat je weleens hoort over geheime tekens en verborgen codes? Is het omdat dieren dingen aanvoelen, zoals naderende rampen, die ons als mensen volstrekt ontgaan? Is het omdat apen beter kunnen beleggen dan al die professionals bij RTL7? Is het dat belangrijke uitvindingen altijd bij toeval op weg naar iets anders gedaan worden? Is het dat grote kunst ontstaat als het hoofd leeg is? Ik dacht een rationeel persoon te zijn. Ik ben het niet. Ik ben vatbaar voor suggesties, placebo's en alle andere vormen van irrationaliteit. Ik leef in die wereld.   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten