dinsdag 3 februari 2015

Back to the future (2)

Natuur, Wetenschap en Kunst.

Nico Schulte. Organic Radio. 100 x 100 x 50 cm. Lok 01 Breda. 

De afgelopen maanden heb ik mijn tekenmachines op verschillende plekken laten werken. Oorspronkelijk is dit een project dat slechts eenmalig uitgevoerd is in 1985 in het fantastische Apollohuis van Paul en Helene Panhuysen in Eindhoven. Het heeft mij niet alleen verbaasd dat de machines opnieuw verrassende tekeningen maakten maar vooral ook hoezeer de machines de toeschouwers verleidden tot allerlei spontane commentaren, filosofieën en associaties tijdens de pop-up tentoonstellingen Dots that go for a walk en Machina in een grote v.m. AH winkel in Arnhem geïnitieerd door Joop Nuyens (art@nuyens.nl). De meeste van mijn installaties heb ik slechts een of twee keer uitgevoerd. Wellicht moet ik mijzelf ook eens flink recyclen en de nog ongekende mogelijkheden van al die projecten opnieuw benutten. Ik heb nog veel te doen: landschapsillusies schilderen om daarmee het terrein van de perceptie verder te verkennen en organische (biologische) radio’s maken om de geleiding van elektriciteit te onderzoeken en te verbeelden. Het zou fantastisch zijn om mijn beeldende onderzoek weer te kunnen verbinden met onderzoeken in de wetenschappelijke wereld zoals die van het Donders instituut te Nijmegen, Qualcomm in Amsterdam, Disney Research in Pittsburgh of het prachtige Plant-e project in Wageningen.
  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten