vrijdag 21 juni 2013

Horrorscenario.

Natuurterreinen(2).


Je zou bijna gaan denken dat de minister mijn artikel over de aankoop van natuurterreinen dat ik eerder op deze blog plaatste heeft gelezen en tot inkeer is gekomen zodat daarmee een heus horrorscenario is voorkomen. Dat is natuurlijk niet zo. Staatsbosbeheer gaat in het kader van de bezuinigingen bij nader inzien toch maar niet allerlei versnipperde stukjes zogenaamd natuurterrein aan particulieren verkopen. Ik begrijp dat wel. Kopers gaan zich niet vrijwillig voor heel veel geld ondergeschikt maken aan allerlei regels om deze terreinen te beheren zonder hun eigen ambities te kunnen waarmaken. Het was allemaal te voorzien. Ik vraag mij af wat dit opzetje heeft gekost dat tot helemaal niets heeft geleid. Ik zou zeggen haal die vele miljoenen terug die de boeren jaarlijks krijgen om bij te dragen aan het natuurbeheer en, zo leert onderzoek, weggegooid geld isZelf had ik ook wel een beeldentuin willen beginnen. Helaas.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten