woensdag 24 augustus 2016

Walking with a friend

Sonsbeek'16 Transaction.

 
 
 
  
Sonsbeekpark Arnhem 23-08-2016

Vandaag bracht ik in gezelschap van mijn vriend John W. Padberg, die even uit Amerika over was, een kort bezoek aan Sonsbeek’16 Transaction. Ik wilde hem graag de highlights tonen van wat de beeldende kunst in Nederland vermag en schrok behoorlijk toen we gezamenlijk het tentoonstellingsterrein in het Sonsbeekpark betraden in gespannen verwachting van al het moois dat ons weldra zou gaan verrassen. De Witte Villa naderend, zagen we ons echter direct omringd door wel heel veel lelijke, zelfs vieze dingen en allerlei afval. Voor een moment maakte een gevoel van plaatsvervangende schaamte zich van mij meester en vroeg ik mij af hoe ik dit moest uitleggen aan mijn vriend. Hij voelde onmiddellijk mijn ongemak. “Don’t worry”, he said, “The material world is always in transition. See the beauty of it”. John is een spirituele man. Ik ben direct foto's gaan maken om de schoonheid daarvan die ik nu nog niet helemaal begrijp toch nog eens te leren ontdekken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten