woensdag 18 mei 2016

Social Design (8)

Heel Holland Bakt (2).

 
VenusGoogleImage

Er wordt heel wat afgebakken tijdens Sonsbeek'16 Transaction. Tijdens de parade die voorafgaand aan de opening van de beeldententoonstelling wordt gehouden om ons te herinneren aan ons koloniale verleden in IndonesiĆ«, wordt er een baksel in de vorm van Venus, gevuld met rode aardbeiensaus, meegevoerd. Je moet het allemaal symbolisch zien. Gelijk het lichaam van Christus, in de vorm van een rond schijfje ongedesemd tarwebrood, dat ik als kind mocht proeven tijdens de verplichte gang naar de kerk toen ik nog onwetend was, zal het baksel - nee, ik moet zeggen het overheerlijke lichaam van Venus - na afloop van de parade worden aangesneden en verdeeld. Ik hoop dat zij krokant van buiten en sappig van binnen is. Die kans laat ik mij niet voorbijgaan.      

Geen opmerkingen:

Een reactie posten